På arendalsuka.no bruker vi informasjonskapsler (cookies). Når du bruker vår nettside godkjenner du dette.
 
Utskrift fra www.arendalsuka.no

Kan markedsorientering doble norsk ferdigvareeksport?

Arrangør
Norsk Industri
Dag
Onsdag 14/8 2019 13:30 - 14:30
Arrangementstype
Seminar
Tema
Næringsliv
Språk
Norsk
Sted
MØR biffhus
Stedsbeskrivelse:
Puben 2. etasje
 


Om arrangementet

Norsk design- og ferdigvareindustri produserer årlig for 120 mrd kr. Halvparten er eksport. Norsk Industris veikart for design-, merkevare- og ferdigvareindustrien har en visjon om å doble eksporten og peker på at denne industrien har behov for andre virkemidler enn den mer råvareorienterte industrien.

Generelt er norske industribedrifter i kjent for å levere avanserte produkter av høy kvalitet (oppstrøminnovasjon), men vi er ikke like sterke på markedsorientering, merkevarebygging, utvikling av nye forretningsmodeller og kundeorientering (nedstrøminnovasjon). Hva kan vi gjøre med dette?

Basert på intervjuer med en rekke bedriftsledere i design- og ferdigvareindustrien, og andre deler av norsk industri, er det utarbeidet en rapport som  har som ser på hvilke barrierer som må brytes og hvilke virkemidler som trengs for å øke norsk eksport og verdiskaping. På møtet presenteres og diskuteres funnene i denne «nedstrømsrapporten».

Medvirkende
  • Jan Glendrange, Zynk
  • Elisabeth Svanholm Meyer, Innovasjon Norge
  • Tor Inge Hjemdal, Design og Arkitektur (DOGA)
  • Egil Sundet, Norsk Industri
  • Bror Yngve Rahm, Norsk Industri (ordstyrer)
Kontaktperson:
Cathrine W. Eidal, Kommunikasjonssjef, Norsk Industri, 47637797
Twitter:
Universell utforming
Nei
Servering
Ja
Sidevisninger
261