Det bygges skoler for 42 milliarder i Norge i 2019, og det er planlagt investeringer for 118 milliarder i norske undervisningsbygg de neste fem årene. Kontrastene er store: Noen skoleprosjekter blir fullført innen fristen og til budsjett, med fornøyde lærere, elever og byggherrer. Andre blir skandaleprosjekter med overskridelser, utsettelser, endringer, klager og skuffede brukere. Hvorfor det?
Hvem har ansvaret eller skylden?
Planlegges det til suksess eller fiasko?
Hva kan man lære av de gode prosjektene?
Klima, miljø og bærekraft stiller nye krav.
Alternative former for finansiering?
Utvikling og trender
Bruk av skolebyggene etter skoletid
Debattdeltakere:
Fylkesbyggesjef Kai Valthyr-Hansen, Agder fylke
Rektor May Dypdalen, Stuenes skole i Arendal
Rektor Daniel Håkestad, Justvik skole i Kristiansand
Stortingspolitiker Hans Fredrik Grøvan (Krf) fra Agder, medlem i Stortingets utdannings- og forskningskomité
Distriktsleder Atle Monan, Veidekke Bygg Agder
Sivilarkitekt Olaug Rabben, Asplan Viak Arendal
Møteleder: Helge Dieset, Veidekke
Tid: Tirsdag 13. august 2019, kl. 10.00-11.00
Sted: Veidekkes stand innerst i Pollen i Arendal