Digitalisering kan brukes til å utnytte potensialet i enhver norsk bedrift, men vi må fortsatt gå noen skritt om vi skal klare å oppnå full forretningsmessig innvirkning i den digitale økonomien. Utfordringene varierer på tvers av sektorer, bedriftsstørrelser og markedsposisjoner, men skal vi klare å realisere potensialet i de digitale mulighetene, og sikre hurtig og effektiv transformasjon, må vi klekke ut nye ideer og tiltak som sikrer at vi ligger foran i konkurransen og utnytter Norges unike posisjon.
Hva mener erfarne digitale rådgivere og selskapseiere er de største behovene? Og hvordan prioriterer man mellom ulike muligheter? Hva driver investeringsbeslutningene og hvordan bruker selskapseierne digitalisering til å skape verdi? Hvilke feil gjør ledelsen når de skal implementere nye digitale løsninger, og hva er de beste praktiske lærdommene vi kan dra nytte av?
Ta del i disse ulike perspektivene når Boston Consulting Group og PE-selskapet Triton inviterer til diskusjon om hvordan norske selskaper, politikere og organisasjoner skal gå frem for å unngå at digitalisering blir et buzzword, men snarere et verdifullt virkemiddel til å oppnå større effektivitet og lønnsomhet for både selskaper og samfunnet.
Program:
15:15
«Slik realiserer vi det digitale potensialet». BCG ved senior partner Carl Anders Holm presenterer digitale suksessfaktorer for å lykkes med digital transformasjon samt hovedfunnene i en fersk studie om hva som skal til for å gjøre Norge til en verdensledende digital hub.
15:35
«Digitize for profitable growth». Digitaliseringssjef Anders Thulin presenterer Tritons digitale strategi for å få selskaper til å vokse.
15:50
«Hvordan orkistrere digital transformasjon». Ann-Christin Andersen deler sine erfaringer med digital transformasjon fra rollene som styreleder i Norsk Industri Olje & Gass og som tidligere digitaliseringssjef i oljeservicegiganten TechnipFMC.
16:10
Paneldebatt
16:30
Mingling og enkel servering