På arendalsuka.no bruker vi informasjonskapsler (cookies). Når du bruker vår nettside godkjenner du dette.
 
Utskrift fra www.arendalsuka.no

Slik realiserer vi det digitale potensialet - Fra buzzword til business impact

Arrangør
Triton Partners, Boston Consulting Group
Dag
Mandag 12/8 2019 15:00 - 17:00
Arrangementstype
Debatt
Tema
Digitalisering
Språk
Norsk
Sted
Blom Restaurant
Stedsbeskrivelse:
Inne
 


Om arrangementet

Digitalisering kan brukes til å utnytte potensialet i enhver norsk bedrift, men vi må fortsatt gå noen skritt om vi skal klare å oppnå full forretningsmessig innvirkning i den digitale økonomien. Utfordringene varierer på tvers av sektorer, bedriftsstørrelser og markedsposisjoner, men skal vi klare å realisere potensialet i de digitale mulighetene, og sikre hurtig og effektiv transformasjon, må vi klekke ut nye ideer og tiltak som sikrer at vi ligger foran i konkurransen og utnytter Norges unike posisjon.

Hva mener erfarne digitale rådgivere og selskapseiere er de største behovene? Og hvordan prioriterer man mellom ulike muligheter? Hva driver investeringsbeslutningene og hvordan bruker selskapseierne digitalisering til å skape verdi? Hvilke feil gjør ledelsen når de skal implementere nye digitale løsninger, og hva er de beste praktiske lærdommene vi kan dra nytte av?

Ta del i disse ulike perspektivene når Boston Consulting Group og PE-selskapet Triton inviterer til diskusjon om hvordan norske selskaper, politikere og organisasjoner skal gå frem for å unngå at digitalisering blir et buzzword, men snarere et verdifullt virkemiddel til å oppnå større effektivitet og lønnsomhet for både selskaper og samfunnet.

Program: 

15:15

«Slik realiserer vi det digitale potensialet». BCG ved senior partner Carl Anders Holm presenterer digitale suksessfaktorer for å lykkes med digital transformasjon samt hovedfunnene i en fersk studie om hva som skal til for å gjøre Norge til en verdensledende digital hub.

 

15:35

«Digitize for profitable growth». Digitaliseringssjef Anders Thulin presenterer Tritons digitale strategi for å få selskaper til å vokse.

 

15:50

«Hvordan orkistrere digital transformasjon». Ann-Christin Andersen deler sine erfaringer med digital transformasjon fra rollene som styreleder i Norsk Industri Olje & Gass og som tidligere digitaliseringssjef i oljeservicegiganten TechnipFMC.

 

16:10

Paneldebatt

 

16:30

Mingling og enkel servering

  

Medvirkende
  • Anders Thulin, Head of Digital Practice, Triton Partners
  • Carl Andreas Holm, Managing Director and Senior Partner, Boston Consulting Group
  • Ann-Christin Andersen, Styreleder, Norsk Industri Olje & Gass
  • Geir Arne Drangeid, Debattleder, First House
Kontaktperson:
Fredrik Hazén, Communications Professional, Triton Partners, +46 709 483 810, hazen.wp@triton-partners.com
Universell utforming
Rullestoltilpasset lokale
Servering
Ja
Sidevisninger
456