Et viktig argument for nullvekstmålet er reduksjon av klimagasser. Hvordan utfordres byutviklingen når personbilene blir stillegående og utslippsfrie? Vil næringslivet ønske bilene tilbake i byen og presset for å redusere bilbruken i by avta? Eller vil framtidens byer gradvis bli mer bilfrie og kombineres med et blomstrende næringsliv?
Megatrendenes innvirkning på transport i by v/ TØI-direktør Gunnar Lindberg
Hvordan vil transportrevolusjonen påvirke norsk byutvikling? v/ Stortingsrepresentant Morten Stordalen, Frp
Hva er en attraktiv by?/ Hvordan går det med næringslivet når bilen kastes ut av byen? v/ TØI-forsker Kjersti Visnes Øksenholt
"En utslippsfri bil er en bil - uansett" - v/ Michael Fuller-Gee, byplanlegger Arendal kommune
Hvilken plass bør bilen ha, ifølge handelsstanden? v/ næringspolitisk direktør i Oslo, Jon Anders Henriksen
Arkitektur og urbanisme i det utslippsfrie samfunnet – Utfordringer og muligheter, Svein Halleraker, arkitekt i LINK arkitektur og fast representant i Hordaland Fylkesting for Høyre, Miljø og samferdselsutvalget