Digitalisering får større og større fokus i hverdagen vår. Det er også tema i skolehverdagen, men hvor digitaliserte er skolen egentlig blitt?
Hjelper det å gi elevene hver sin PC hvis pedagogikken forblir den samme?
Gir det større læringseffekt ved innføring av digitale verktøy inn i læreverket og skolen?
Gutter er ofte mer tekno interesserte enn jenter. Vil det å innføre digitale verktøy være med på å tette gapet mellom gutter og jenter?
Hvis man har forskningsmessige resultater som viser at digitale verktøy inn i skolen virker, hvorfor tar man ikke dette med i læreplaner?
Disse og flere spørsmål ønsker Kommuneforlaget å få belyst og har derfor invitert flere toneangivende aktører på dette feltet til en panel diskusjon.
Vi gleder oss til en god meningsbryting mellom, Kjell Lars Berge, Professor UiO Institutt for lingvistiske og nordiske studier, Kari Olrud Moen, styreleder ved Norges Handelshøgskole (NHH) Erling Barlindhaug, avdelingsdirektør Utdanning i KS, som alle har stor interesse for og sterke meninger om dette feltet.
Det er mange som har interesse for dette tema, så panelet kan bli utvidet noe etterhvert.
Vi fortsetter diskusjonen med litt lett mat etter panelet har sagt sitt.