Inntoget av nye markeder, målgrupper, trender og ny teknologi har lagt økt press på reiselivsnæringen. Fremover er vi nødt til å tenke bærekraft, fornyelse og innovativ produktutvikling.
Hvordan kan vi jobbe mer målrettet for å øke etterspørselen etter norske reiselivsprodukter året rundt? Hvordan kan vi samarbeide fra nord til sør? Og finnes det en suksessoppskrift for å lykkes?
Agenda:
13:00-13:05: Velkommen
Henrik Lervold, Markeds- og kommunikasjonsdirektør, PwC
13:05-13:20: Innledning
Anders Waage Nilsen er mulighetsutvikler og med-gründer av Fri Flyt, Netlife Bergen, Stormkast, Myldring, NEW og WastelQ. Anders skriver også om teknologi i DN.
13:20-13.45: Alt i en fjord: Innovativ produktutvikling i reiselivsnæringen
Ingvill Flo, Direktør i PwC, har jobbet med reiselivsbedrifter i hele Norge. Blant hennes seneste prosjekter er Nordfjord, med blant annet utbyggingen av den ikoniske turistattraksjonen Loen Skylift. Ingvill deler fra sine erfaringer og forteller om hva som skulle til for å lykkes når Norge skulle bygge en av verdens bratteste gondolbaner.
13.45-14.15: Fra reiselivsstrategi til økt verdi i din kommune
Alfred Bjørlo, ordfører i Eid kommune og Kristine Dahl, rådmann for Selje kommune deler sine tanker om hvordan kommuner kan få til betydelig verdiskapning gjennom utvikling av reiselivsnæringen.
14.15-14.30 Spørsmål og oppsummering
Lett servering og oppmøte fra 12:30.
Velkommen!
Praktiske spørsmål? Ta kontakt på charlotte.eneroth@pwc.com