Kan skoler med små ressurser ha nytte av ny teknologi?

Arrangør
Fafo, ADRA Norge
Dag
Mandag 12.8 2024 16:30 - 17:30
Arrangementstype
Seminar
Tema
Utdanning
Internasjonalt
Språk
Norsk
Sted
Bystyresalen
Vis i kart
Medvirkende
Tewodros Kebede, forsker, Fafo
Birgit Philipsen, director, ADRA Norge
Anne Breivik, Senior rådgiver, Strømmestiftelsen
Cathrine Edelhard Tømte, professor, Senter for Digital Transformasjon (CeDiT), Universitetet i Agder
Kontaktperson
Stein Roar Fredriksen, informasjonssjef, Fafo, 99591959, srf@fafo.no
Universell utforming
Rullestoltilpasset lokale
Rullestoltilpasset WC
Hørselshjelpemidler
Miljøprofil
Nei, vi oppfyller ikke Arendalsukas miljøkrav.
Servering
Ja
Om arrangementet

Dette seminaret utforsker det komplekse samspillet mellom utdanningsteknologi (EdTech) og utfordringene i skolesystemer med begrensede ressurser. Digitale verktøy har potensial til å transformere utdanning ved å øke tilgangen og kvaliteten, men er dette riktig vei å gå i samfunn med knappe ressurser og mangel må tradisjonelle læringsverktøy? 

Basert på en uavhengig evaluering av elektroniske læringslaboratorier (E-labs) i Niger, tilbyr seminaret perspektiver på hvordan digitale løsninger påvirker lese- og skriveferdigheter samt regneferdigheter i utfordrende utdanningsmiljøer.

Seminaret vil starte med en presentasjon av funnene og anbefalingene av Tewodros Aragie Kebede fra Fafo. Etter dette vil ADRA Norge, som bestilte og finansierte evalueringen gjennom Norad, kommentere funnene og forslagene. 

Arrangementet benytter både norsk og engelsk språk. 

Hopp til toppen