TV-aksjonen og sparebankene: Dugnadsånd og lokalt engasjement. Typisk norsk, men også tidløst?

Arrangør
Sparebankforeningen
Dag
Mandag 12.8 2024 16:30 - 17:15
Arrangementstype
Samtale
Tema
Annet
Økonomi
Språk
Norsk
Sted
Sparebanken Sør
Vis i kart
Antall plasser i lokalet
100
Medvirkende
Nina Larsen, Leder, TV-aksjonen
Therese Riiser, Administrerende direktør, Sparebankforeningen
Kontaktperson
Therese Riiser, Administrerende direktør, Sparebankforeningen, 94050886
Nettside
http://www.sparebankforeningen.no
Universell utforming
Rullestoltilpasset lokale
Rullestoltilpasset WC
Miljøprofil
Nei, vi oppfyller ikke Arendalsukas miljøkrav.
Servering
Ja
Om arrangementet

I år fyller TV-aksjonen 50 år, og gjennom alle disse årene har sparebankene vært helt sentrale samarbeidspartnere for det som regnes som verdens største dugnad.

Dugnadsånd og lokalt engasjement er kritiske suksessfaktorer for TV-aksjonen, og sparebankene kjenner seg godt igjen i begge deler.

- Er dette med dugnad og lokalt engasjement typiske norsk? Og er det tidløst?

- Hva med kontantbruken? Har Vipps endret TV-aksjonen eller putter folk fortsatt seddel og mynt på bøssene?

Det er noen av spørsmålene vi skal prøve å besvare når Nina Larsen, leder av TV-aksjonen, og Therese Riiser, administrerende direktør i Sparebankforeningen, møtes til samtale under Arendalsuka.

Vi får også et innblikk i planenen for årets TV-aksjon og innsikt i historien og betydningen av sparebankenes viktige bidrag i dugnaden.

Møter du opp vil du få muligheten til å både kommentere samtalen og stille spørsmål.

Velkommen!

 

 

Hopp til toppen