- Arrangør
- Storebrand
- Dag
- Onsdag 14.8 2024 09:00 - 09:30
- Arrangementstype
- Debatt
- Tema
- Digitalisering
- Økonomi
- Språk
- Norsk
- Sted
- RS Storebrand
- Stedsbeskrivelse
- Båten er fortøyd ved gangbroen i Pollen ved Madam Reiersen
- Vis i kart
- Streaming
- Gå til streamingsiden
- Medvirkende
- Karianne Sundahl, Leder Data og AI, Storebrand
- Sven Størmer Thaulow, EVP CxO, Schibsted Marketplaces
- Sverre Fjeldstad, Partner, McKinsey
- Andreas Harto, Senior ML og AI Engineer, NBIM
- Trygve Håkedal, Konserndirektør Digital, Storebrand
- Anita Schjøll Abildgaard, Gründer og daglig leder, Iris
- Kontaktperson
- Trine Winther, Storebrand, 95025000
- Nettside
- http://www.storebrand.no
- Universell utforming
- Nei
- Miljøprofil
- Ja, vi oppfyller Arendalsukas miljøkrav.
- Om arrangementet
Vi er mange som har blitt vant til et liv med generativ AI, og veldig mange organisasjoner er i full gang med å utforske potensialet i den nye teknologien. Likevel er det flere spørsmål som står ubesvart.
Problematikk med personvern knyttet til innsamling og bruk av store datamengder, risiko for skjevheter og diskriminering i modellutvikling, problematikk rundt opphavsrett, og implikasjonene av automatisert innholdsgenerering er noen av disse utfordringene.
- Er det ok å stole på at de store selskapene i Silicon Valley løser disse utfordringene for oss?
- Hvordan sørger vi for å kunne bruke teknologien på en måte som ikke diskriminerer brukerne, eller som fører til økt ulikhet i samfunnet?
- Og hvor mange av problemene kommer til å bli løst av et tydeligere regelverk fra EU?