- Arrangør
- Nucleus
- Dag
- Onsdag 14.8 2024 08:30 - 09:30
- Arrangementstype
- Samtale
- Tema
- Media/kommunikasjon
- Digitalisering
- Språk
- Norsk
- Sted
- Sløydsalen
- Stedsbeskrivelse
- Kirkebakken 13, 1. etg.
- Vis i kart
- Antall plasser i lokalet
- 60
- Streaming
- Gå til streamingsiden
- Medvirkende
- Anne-Lise Mørch von der Fehr, Daglig leder, Kommunikasjonsforeningen
- Hallvard Lavoll, Kommunikasjonssjef, Skatteetaten
- Henriette Carstensen, Salgs- og markedsdirektør, BORI
- Axel Revheim, Leder for forretningsutvikling og Seniorrådgiver, Nucleus
- Helene Løken, Kommunikasjonsdirektør, IKEA
- Leif Iversen, Debattleder, Nucleus
- Kontaktperson
- Leif Karl Iversen, Seniorrådgiver, Nucleus, 92845173, li@nucleus.no
- Nettside
- https://www.nucleus.no
- www.facebook.com/NucleusAS
- Universell utforming
- Rullestoltilpasset lokale
- Rullestoltilpasset WC
- Miljøprofil
- Ja, vi oppfyller Arendalsukas miljøkrav.
- Om arrangementet
Fremtidsutsiktene, effektivitetsgevinstene og inntjeningsmulighetene er ifølge mange analytikere store når det gjelder bruk av generativ KI. Mulighetsrommet ser ut til å være uendelig, men hvordan bruker du teknologien til å skape verdi i praksis?
Selv om mange kommunikasjons- eller markedsfolk har startet å bruke generativ KI, mangler fremdeles mange en tydelig strategi eller plan for hvordan de skal bruke KI og hente ut gevinsten. I offentlig sektor begynner det å haste, for der har regjeringen sagt at de vil at 80 prosent av offentlig sektor skal bruke KI innen 2025.
Kommunikasjonsavdelingen i blant andre IKEA, Bærum kommune og Norges Idrettsforbund har det siste året utforsket mulighetsrommet innenfor KI. De ønsker å ta i bruk KI i arbeidshverdagen, og utvikle nye arbeidsmetoder eller verktøy ved hjelp av KI. Det har vist seg at det er mye å vinne på en fremoverlent holdning til kunstig intelligens. Det ene prosjektet pekte ut over ti forskjellige bruksområder for KI i kommunikasjonsavdelingen.
Gjennom disse prosjektene har de forsøkt å svare på spørsmål som: Hva bør vi prøve, hva fungerer best til vårt behov, hvordan får vi flere til å bruke KI, skal alle teste og bruke det, og ikke minst – hvor går de etiske grensene?
Bli med i en samtale hvor du som markeds- eller kommunikasjonsmedarbeider får ferske, gode tips og råd om effektiv bruk av generativ KI.
I dette arrangementet:
- tar vi tempen på bruken av generativ KI blant kommunikasjons- og markedsmedarbeidere
- får du presentert relevante eksempler på bruk av KI
- diskuterer vi effektiv bruk av KI
- drøfter vi de etiske utfordringene knyttet til bruken av KI
Velkommen til en spennende samtale om bruk av generativ KI!