Generativ KI: Hvordan kan kommunikasjonsavdelingen skape verdi for virksomheten?

Arrangør
Nucleus
Dag
Onsdag 14.8 2024 08:30 - 09:30
Arrangementstype
Samtale
Tema
Media/kommunikasjon
Digitalisering
Språk
Norsk
Sted
Sløydsalen
Vis i kart
Stedsbeskrivelse
Kirkebakken 13, 1. etg.
Antall plasser i lokalet
60
Medvirkende
Anne-Lise Mørch von der Fehr, Daglig leder, Kommunikasjonsforeningen
Hallvard Lavoll, Kommunikasjonssjef, Skatteetaten
Henriette Carstensen, Salgs- og markedsdirektør, BORI
Axel Revheim, Leder for forretningsutvikling og Seniorrådgiver, Nucleus
Helene Løken, Kommunikasjonsdirektør, IKEA
Leif Iversen, Debattleder, Nucleus
Kontaktperson
Leif Karl Iversen, Seniorrådgiver, Nucleus, 92845173, li@nucleus.no
Nettside
https://www.nucleus.no
Facebook
www.facebook.com/NucleusAS
Universell utforming
Rullestoltilpasset lokale
Rullestoltilpasset WC
Miljøprofil
Ja, vi oppfyller Arendalsukas miljøkrav.
Servering
Ja
Om arrangementet

Fremtidsutsiktene, effektivitetsgevinstene og inntjeningsmulighetene er ifølge mange analytikere store når det gjelder bruk av generativ KI. Mulighetsrommet ser ut til å være uendelig, men hvordan bruker du teknologien til å skape verdi i praksis?

 

Selv om mange kommunikasjons- eller markedsfolk har startet å bruke generativ KI, mangler fremdeles mange en tydelig strategi eller plan for hvordan de skal bruke KI og hente ut gevinsten. I offentlig sektor begynner det å haste, for der har regjeringen sagt at de vil at 80 prosent av offentlig sektor skal bruke KI innen 2025.

 

Kommunikasjonsavdelingen i blant andre IKEA, Bærum kommune og Norges Idrettsforbund har det siste året utforsket mulighetsrommet innenfor KI. De ønsker å ta i bruk KI i arbeidshverdagen, og utvikle nye arbeidsmetoder eller verktøy ved hjelp av KI. Det har vist seg at det er mye å vinne på en fremoverlent holdning til kunstig intelligens. Det ene prosjektet pekte ut over ti forskjellige bruksområder for KI i kommunikasjonsavdelingen.

 

Gjennom disse prosjektene har de forsøkt å svare på spørsmål som: Hva bør vi prøve, hva fungerer best til vårt behov, hvordan får vi flere til å bruke KI, skal alle teste og bruke det, og ikke minst – hvor går de etiske grensene?

 

Bli med i en samtale hvor du som markeds- eller kommunikasjonsmedarbeider får ferske, gode tips og råd om effektiv bruk av generativ KI.

 

I dette arrangementet:

  • tar vi tempen på bruken av generativ KI blant kommunikasjons- og markedsmedarbeidere
  • får du presentert relevante eksempler på bruk av KI
  • diskuterer vi effektiv bruk av KI
  • drøfter vi de etiske utfordringene knyttet til bruken av KI

Velkommen til en spennende samtale om bruk av generativ KI!

Hopp til toppen