Laks under lupen! Større, viktigere, vanskeligere - havbruksnæringens omdømme.

Arrangør
Sjømat Norge, Sjømatbedriftene
Dag
Onsdag 14.8 2024 18:00 - 19:00
Arrangementstype
Debatt
Tema
Næringsliv
Språk
Norsk
Sted
Rygerelektra
Vis i kart
Antall plasser i lokalet
150
Medvirkende
Dag Sletmo, Senior Vice President, DNB
Tonje Osmundsen, Research Director, NTNU Samfunnsforskning
Ola Helge Hjetland, Group Communications Director, MOWI
Mathias Sagevik, Daglig leder, Salmon City
Simen Sætre, Journalist og forfatter
Odd Kristian Dahle, Informasjonsleder, Fiskebåt
Robert Eriksson, Adm.dir, Sjømatbedriftene
Kontaktperson
Henrik Horjen, Kommunikasjonssjef, Sjømat Norge, +4798265219
Nettside
https://sjomatnorge.no
https://sjomatbedriftene.no
Facebook
www.facebook.com/SjomatNorge/?locale=nb_NO
Universell utforming
Rullestoltilpasset lokale
Rullestoltilpasset WC
Miljøprofil
Nei, vi oppfyller ikke Arendalsukas miljøkrav.
Om arrangementet

16 millioner måltider hver dag, men uglesett her hjemme. Få bransjer har vært mer i vinden enn havbruksnæringen de seneste årene. Bransjen har selv erkjent at det dør for mange fisk i merdene, og man har havnet i senter for store diskusjoner knyttet til skatt, fiskevelferd og senest villaksens tilbakegang. Eksportrekorder har blitt satt på løpende bånd for en bransje som er utpekt til å bli vår viktigste fremtidsnæring, og som utgjør selve blodpumpa i flerfoldige samfunn langs vår langstrakte kyst.

Hvordan står det til med omdømmet til havbruksnæringen? Hva gjør bransjen selv for å bedre forholdet til samfunnet rundt seg? Evner man å erkjenne kritikk eller er havbruksnæringen eventyret vi glemte å fortelle?

Vi innleder med en gjennomgang av en landsomfattende befolkningsundersøkelse utført av TNS Kantar, etterfulgt av en panelsamtale. Seansen avsluttes med en samtale med kommunikasjonsdirektør Kristin Langeland i Sjømat Norge og Robert Eriksson, adm.dir i Sjømatbedriftene.

 

Hopp til toppen