- Arrangør
- Sjømat Norge, Sjømatbedriftene
- Dag
- Onsdag 14.8 2024 18:00 - 19:00
- Arrangementstype
- Debatt
- Tema
- Næringsliv
- Språk
- Norsk
- Sted
- Rygerelektra
- Vis i kart
- Antall plasser i lokalet
- 150
- Medvirkende
- Dag Sletmo, Senior Vice President, DNB
- Tonje Osmundsen, Research Director, NTNU Samfunnsforskning
- Ola Helge Hjetland, Group Communications Director, MOWI
- Mathias Sagevik, Daglig leder, Salmon City
- Simen Sætre, Journalist og forfatter
- Odd Kristian Dahle, Informasjonsleder, Fiskebåt
- Robert Eriksson, Adm.dir, Sjømatbedriftene
- Kontaktperson
- Henrik Horjen, Kommunikasjonssjef, Sjømat Norge, +4798265219
- Nettside
- https://sjomatnorge.no
- https://sjomatbedriftene.no
- www.facebook.com/SjomatNorge/?locale=nb_NO
- Universell utforming
- Rullestoltilpasset lokale
- Rullestoltilpasset WC
- Miljøprofil
- Nei, vi oppfyller ikke Arendalsukas miljøkrav.
- Om arrangementet
16 millioner måltider hver dag, men uglesett her hjemme. Få bransjer har vært mer i vinden enn havbruksnæringen de seneste årene. Bransjen har selv erkjent at det dør for mange fisk i merdene, og man har havnet i senter for store diskusjoner knyttet til skatt, fiskevelferd og senest villaksens tilbakegang. Eksportrekorder har blitt satt på løpende bånd for en bransje som er utpekt til å bli vår viktigste fremtidsnæring, og som utgjør selve blodpumpa i flerfoldige samfunn langs vår langstrakte kyst.
Hvordan står det til med omdømmet til havbruksnæringen? Hva gjør bransjen selv for å bedre forholdet til samfunnet rundt seg? Evner man å erkjenne kritikk eller er havbruksnæringen eventyret vi glemte å fortelle?
Vi innleder med en gjennomgang av en landsomfattende befolkningsundersøkelse utført av TNS Kantar, etterfulgt av en panelsamtale. Seansen avsluttes med en samtale med kommunikasjonsdirektør Kristin Langeland i Sjømat Norge og Robert Eriksson, adm.dir i Sjømatbedriftene.