- Arrangør
- Corporate Communications
- Dag
- Tirsdag 13.8 2024 15:00 - 16:00
- Arrangementstype
- Samtale
- Tema
- Næringsliv
- Arbeidsliv
- Språk
- Norsk
- Sted
- MS Brisen
- Vis i kart
- Medvirkende
- Rune Bjerke, tidl. toppsjef, DNB
- Marthe Skaar, kommunikasjonsdirektør, NBIM
- Thomas Frantsvold, tidl. nyhetssjef, Dagens Næringsliv
- Cecilia Flatum, leder, Deloitte Consulting i Norge
- Mats Ektvedt, debattleder, Corporate communications
- Kontaktperson
- Mats Ektvedt, Partner, Corporate Communications, +47 414 23 328
- Nettside
- https://corporatecommunications.no/
- Universell utforming
- Nei
- Miljøprofil
- Ja, vi oppfyller Arendalsukas miljøkrav.
- Om arrangementet
Framoverlente og uredde sjefer kan skape interesse for virksomheten i viktige målgrupper. Ulempen er økt risiko for støy, og til og med kriser. Bør dagens toppledere tørre å være mer som Nicolai Tangen, er det bra for business, og er det verdt bryet når nyhetsredaksjonene bare venter og håper på et mageplask?
I panelet:
Tidligere toppsjef i DNB, Rune Bjerke, styrte gjennom både stor suksess og krevende mediesaker i Nordens nest største finanskonsern. Han måtte også tåle litt kritikk for instagramprofilen @runeerkul
Marthe Skaar, kommunikasjonsdirektør i NBIM, la strategien for å snu en negativ opinion da Nicolai Tangen startet jobben som oljefondsjef etter mye motstand og negativ presse. Skaar forteller også om hvilke mentale prøvelser som må til for å lykkes som høyprofilert toppleder.
Tidligere nyhetssjef i Dagens Næringsliv, Thomas Frantsvold tok redaksjonelle avgjørelser som påvirket både Bjerke og Tangen. I dag er han rådgiver i Corporate Communications og bistår store norske og internasjonale virksomheter før de sender toppsjefen ut i offentligheten.
Cecilia Flatum, leder av Deloitte Consulting i Norge, som jevnlig utfordrer toppledere til å være modige i sin kommunikasjon. Dette innebærer bevissthet, men også noe hun selv gjør, eksperimentering.