Toppledersynlighet – suksessfaktor eller støy?

Arrangør
Corporate Communications
Dag
Tirsdag 13.8 2024 15:00 - 16:00
Arrangementstype
Samtale
Tema
Næringsliv
Arbeidsliv
Språk
Norsk
Sted
MS Brisen
Vis i kart
Medvirkende
Rune Bjerke, tidl. toppsjef, DNB
Marthe Skaar, kommunikasjonsdirektør, NBIM
Thomas Frantsvold, tidl. nyhetssjef, Dagens Næringsliv
Cecilia Flatum, leder, Deloitte Consulting i Norge
Mats Ektvedt, debattleder, Corporate communications
Kontaktperson
Mats Ektvedt, Partner, Corporate Communications, +47 414 23 328
Nettside
https://corporatecommunications.no/
Universell utforming
Nei
Miljøprofil
Ja, vi oppfyller Arendalsukas miljøkrav.
Om arrangementet

Framoverlente og uredde sjefer kan skape interesse for virksomheten i viktige målgrupper. Ulempen er økt risiko for støy, og til og med kriser. Bør dagens toppledere tørre å være mer som Nicolai Tangen, er det bra for business, og er det verdt bryet når nyhetsredaksjonene bare venter og håper på et mageplask?

I panelet:

Tidligere toppsjef i DNB, Rune Bjerke, styrte gjennom både stor suksess og krevende mediesaker i Nordens nest største finanskonsern. Han måtte også tåle litt kritikk for instagramprofilen @runeerkul

Marthe Skaar, kommunikasjonsdirektør i NBIM, la strategien for å snu en negativ opinion da Nicolai Tangen startet jobben som oljefondsjef etter mye motstand og negativ presse. Skaar forteller også om hvilke mentale prøvelser som må til for å lykkes som høyprofilert toppleder.

Tidligere nyhetssjef i Dagens Næringsliv, Thomas Frantsvold tok redaksjonelle avgjørelser som påvirket både Bjerke og Tangen. I dag er han rådgiver i Corporate Communications og bistår store norske og internasjonale virksomheter før de sender toppsjefen ut i offentligheten.

Cecilia Flatum, leder av Deloitte Consulting i Norge, som jevnlig utfordrer toppledere til å være modige i sin kommunikasjon. Dette innebærer bevissthet, men også noe hun selv gjør, eksperimentering.

Hopp til toppen